יום שלישי, 11 ביוני 2019

The hook-Up Experiment / אמה ארט



★★★★✩
ז'אנר:  קומדיה רומנטית
חלק מסדרה: כן, הראשון מתוך שניים. סוף סגור. הספר השני על זוג אחר.



הרבה זמן עבר מאז שקראתי קומדיה רומנטית טובה, מצחיקה, שנונה וכיפית. קומדיות רומנטיות הן לא בהכרח הז'אנר המועדף עלי, הרבה פעמים אני מעדיפה דרמה, אלא אם כן, הן ממש מצחיקות ומכילות דיאלוגים שנונים שכיף לקרוא אותם.
אני שמחה לומר שהספר הזה ענה על כל הדרישות.

פייטון ואליוט, הדמויות הראשיות, גרמו לי לצחוק וליהנות מכמה ימים כיפיים במיוחד.
אי אפשר להגיד שהסיפור והעלילה של הספר הזה היו מקוריים במיוחד, אך זו הייתה הכתיבה והדמות הנשית הראשית, פייטון, שהפכו את הספר הזה לממתק אמיתי.
האובססיה שלה לסדר וניקיון, האהבה שלה לסדרה "חברים", העובדה שהיא לא מתביישת במיניות שלה והמטורללות הכללית גרמו לי להתאהב בה נואשות.

…and he’d never seen an episode of Friends in his life. Which was blasphemy, but I digress.

I like cleaning. It’s calming. My job is stressful.”“Your job is stressful? Peyton, your job is to look at dicks all day.”

הספר נקרא בשפת המקור, אנגלית. בשלב זה אין צפי לתרגום

לדמות הנשית הראשית שלנו, פייטון יש עסק מאד הממ.. איך נקרא לו... שונה.
היא הקימה אפליקציית Hookups (סטוצים) שנקראת Pick A *ick בו היא משדכת בין נשים לגברים וגברים לגברים שמחפשים סטוץ שווה, בעל התאמה מינית וללא מחויבות מיותרת.

Good dicks were hard to find, for women and for men.

פייטון מעבירה את יום העבודה שלה בבחינת תמונות של גברים פוטנציאליים על כל חלקי גופם, כולל מה שקורה שם מתחת לחגורה.

גם לאחיה של פייטון יש אתר הכרויות, רק שאצלו המטרה היא קשרים רציניים. מכיוון שיש ביניהם יריבות אמיתית של אחים, הוא מחליט להתערב איתה שהיא לא יכולה לשכב עם בחור 3 פעמים ולא להתאהב בו.

"You have to talk to the guy before you sleep with him, Peyt.” “I do?” “Most people do that.” “I’m not most people.”

פייטון, שלא יכולה לסרב לאתגר, מחליטה ללכת על זה ופוגשת בבליינד דייט את הבחור שהכי לא ציפתה לו – אליוט, זה ששבר את ליבה לפני עשר שנים, בתיכון.

I couldn’t be looking at Elliott Sloane, the one person who’d once broken my heart without ever knowing it.

למרות שפייטון לגמרי שונאת אותו, הרצון שלה לנצח את אחיה גובר על הכל והיא מחליטה ללכת על זה.

“Fine.” I put my wine glass down and looked at him. “I’ll bite my tongue and have no- strings sex with you three times to prove my brother wrong.”

כמובן שהיא לא מצפה שהסקס יהיה כל כך לוהט ובעיקר, היא מופתעת לגלות כמה אליוט השתנה מהתיכון ושבעצם הוא לא התכוון לפגוע בה בכלל.

His eyes met mine. “So wet for someone you hate.” I swallowed. “My body isn’t as smart as I am.” “I think your body is a genius,” he replied

הפרט המפתיע בספר הוא שאליוט הוא אב חד הורי לילדה מתוקה בת 3, שהוסיפה מתיקות לעלילה עם הדיבור המצחיק שלה ומערכת היחסים הנפלאה עם אביה.
מה שאהבתי הוא שהפעם, הסופרת באמת ביטאה את החששות של בחורה רווקה להכנס לזוגיות שבו מעורבת ילדה והאחריות שכרוכה בכך.

הדמויות המשניות בספר, אחיה של פייטון וחברותיה מילי וקלואי היו פשוט מצויינות. הן נתנו לה קונטרה וגרמו לי להתגלגל מצחוק לא פעם ולא פעמיים. הספר הבא בסדרה הוא על קלואי ואחיה של פייטון שעובדים יחד.

“Peyton, did you have sex with Elliott?” “I, ah, um…” I pinched my finger and thumb together. “Little bit.” “Little bit? You can’t have a little bit of sex with someone!” Chloe exclaimed. “Oh, my God!”

היו כמה דברים שפחות אהבתי בספר והפריעו לי במהלך הקריאה.
כל הסיפור בין אליוט, פייטון, ההכרות וההתאהבות שלהם נפרס על גבי תקופת זמן של שבועיים. בחיים לא אבין את ההיגיון של סופרות שבוחרות לדחוס הכל לתקופת זמן כל כך קצרה.

דבר נוסף שהפריע לי הוא שאליוט לגמרי הרגיש כמו דמות משנית ולא קיבל מספיק מקום בעלילה. נכון שהוא היה מושא האהבה של פייטון אבל היא לגמרי גנבה את ההצגה ולא השאירה מקום לאף אחד אחר. עד כמעט סוף הספר, אפילו לא ידעתי במה הוא עובד.

בנוסף, הסופרת ניסתה לייצר דרמה לקראת סוף הסיפור שפשוט לא התרוממה לשום מקום. היא התחילה לגעת בנושאים מורכבים של משמורת משותפת אך בסוף הם נפתרו כלאחר יד. הרגשתי שהיא מיהרה לסיים את הספר, דבר שאני נתקלת בו לא מעט.

לסיכום, מה שסיפרתי לכם כאן הוא באמת על קצה המזלג, היו כל כך הרבה קטעים מצחיקים, שנונים ומהנים. ממליצה לכן בחום לקרוא אם בא לכן להתגלגל מצחוק ולאחר קריאה של ספר כבד ודרמטי.

4 כוכבים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...