יום שני, 26 בנובמבר 2018

Heartbreak Warefare / Heather M. Orgeron & Kate Stewart




★✩

ז'אנר: דרמה רומנטית

חלק מסדרה: לא

קיים בעברית: לא. ספרים אחרים של קייט סטוארט תורגמו ע"י הוצאת אדל



כואב לי בנשמה, בלב, בבטן.
Image result for heartbreak warfare kate stewartזה מה שאני מרגישה אחרי קריאת הספר המופלא הזה. הרבה זמן לא קראתי ספר שגרם לי לכל כך הרבה רגשות, רכבת הרים מטורפת, הפתעה ועוד הפתעה, קושי ועוד קושי, כאב, אכזבה, אשמה, בגידה וגם התפכחות, שמחה, הבנה וקבלה.

היו רגעים שהרגשתי שאני לא מסוגלת לנשום, לא מסוגלת להניח את הספר, לא מסוגלת לתפקד בלי להמשיך לקרוא ולגלות מה יהיה.
זהו אחד הספרים שישארו לי בלב ובמחשבה עוד הרבה זמן.

את הספר קראתי בשפת המקור , אנגלית.
קייטי סקוט, הגיבורה הבלתי מעורערת של הספר היא חיילת ואחות במקצועה. היא משאירה מאחור את כל עולמה - בעלה ובנה בן השבע, ויוצאת לשרת ולטפל בפצועים במלחמה בעיראק.
לא כל אישה הייתה מקדישה את עצמה לצבא, מסכנת את חייה ושמה את עצמה בקו האש על מנת לתרום ולעזור. זה מה שהופך את קייטי לדמות מיוחדת, אמיתית, חזקה ונאמנה.
התאהבתי בה כבר בתחילת הספר.

כאשר קייטי מגיעה לבסיס, היא פוגשת את כריסטופר בריגס, חייל אמריקאי במלוא מובן המילה, חתיך, גבר גבר ואחד שאוהב לספר בדיחות מלוכלכות ולהיות מסמר המסיבה.
כשבריגס רואה את קייטי, הוא נדלק. אך כאשר הוא מבין שהיא נשואה ושייכת למישהו אחר, הוא מכבד זאת ותופס מרחק. מה שהם לא יודעים זה שחייהם עומדים להשתנות מקצה לקצה ולקשור אותם יחד לעד.

"I need you to know that you are part of me now, the most precious thing in my life.”

קייטי נכנסה לי עמוק לתוך הלב והנשמה. הכאב והסבל שלה היו גם שלי והיא הייתה חלק ממני במאבקיה הפנימיים ובשדים שנלחמה בהם.
במהלך העלילה, היא עוברת דברים שאף אישה ואף אדם לא צריכים לעבור. התהפוכות הנפשיות והדרך שבה הדמות שלה משתנה ועוברת טראומה כאבה לי כל כך. היו המון פעמים במהלך הקריאה שהלב שלי יצא אליה, רק רציתי לחבק אותה ולהרגיע אותה שהכל יהיה בסדר.

Help me,” she pleads. “Help me. Please, God, help me.” “Anything. I’ll do anything, Katy. Tell me what to do.”

רמת ההזדהות שלי איתה הייתה כל כך עמוקה שלפעמים גם כעסתי עליה. כן , כעסתי ולא הבנתי למה היא מתנהגת בצורה שהתנהגה ואת הבחירות שהחליטה לקבל. אפשר להגיד שהיא לא הייתה במצב שבו יכולתי לשפוט אותה ולבקר את מעשיה אבל בכל זאת , משהו שם הציק והפריע לי.

בנוסף לסיפור המדהים, הכתיבה והמילים של הסופרות נצרבו לי בנשמה. הן הכילו כל כך הרבה רגש והעבירו כל תחושה שהדמויות הרגישו.
אני חייבת להוריד בפניהן את הכובע על כך שלא פחדו לכתוב על רגעים קשים ונוראיים. רגעים שלעיתים לא ידעתי אם אני מסוגלת לקרוא.

אזהרה, זהו סיפור לא פשוט. סיפור על מלחמה, על פצועים, על מוות ועל הקשר הבלתי אפשרי שנוצר בין שני אנשים שלא אמורים להיות יחד.
קשר שאדם אחר לא יכול ולא יוכל להבין לעולם.

למרות הקושי, אני ממליצה לכן בחום לקרוא את הספר הזה. הוא גורם לנו לחשוב על חיינו, להעריך אותם ולהבין שלא הכל מובן מאליו.

אם ספר גרם לי לסערת רגשות כזו, כנראה שבאמת יש בו משהו מיוחד.

5 כוכבים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...