יום שלישי, 1 במאי 2018

העסקה / אל קנדי



★★★★✩

ז'אנר: דרמת / קומדיית קולג' 

חלק מסדרה: כן, הראשון בסדרה של ארבעה. יכול להקרא כיחיד, סוף סגור.

קיים בעברית: כן. תורגם ע"י הוצאת א(ה)בות


הדבר הראשון שאני הולכת לכתוב בסקירה הזו הוא תקראו את הספר הזה! 
בא לי להסתובב עם שלט חוצות  ולהכריז על הספר הזה כחובת קריאה מרוב שאהבתי אותו.

אם אתן אוהבות קומדיה רומנטית משולבת עם סיפור נוגע ללב והמון רגש, אהבה ואמון זה הספר בשבילכן.

הספר הוא הראשון מתוך סדרה של ארבעה ספרים שנקראת מחוץ לקמפוס מאת אל קנדי.

כל ספר מתמקד בדמויות אחרות וזוג שונה אך בין כל הדמויות יש קשרי חברות קרובים.

הספר מסופר בגוף ראשון מנקודת מבטם של הדמויות הראשיות, האנה וגארט.
הספר נקרא בשפת המקור, אנגלית ותורגם לעברית ע"י הוצאת "א(ה)בות".

העלילה של הספר מתרחשת בקולג' בארה"ב ולמרות שחלק ממכן בטח חושבות שאתן פחות תתחברו בגלל הגיל של הדמויות, אני אומרת תנו צ'אנס. בספר הזה יש הרבה מעבר לבחור פוגש בחורה והם מתאהבים. 

הסופרת הכניסה נושאים עמוקים, מורכבים, טוויסטים בעלילה וסוג של משולש אהבה שונה מהרגיל.
קולג' בעייני זה לוקיישן מצויין לספר. יש הרגשה של אווירה חופשייה ונטולת דאגות, אנשים לא שופטים אותך וזוהי דרך מצויינת להכיר ולקרוא על אנשים מקצוות שונים ורקעים שונים.

הספר הראשון מתמקד בהאנה וגארט אך יש גם כמה דמויות משניות משמעותיות לעלילה ולסיפור.
אחת הדמויות האלו הוא ג'סטין שחקן הפוטבול המסתורי והחתיך (משולש כבר אמרנו?).

לג'סטין יש חלק משמעותי בסיבת ודרך ההכרות של האנה וגארט והוא יוצר בלאגן לא קטן בין השניים. 

דמויות משנה בולטות נוספות הן אלי, חברתה הטובה של האנה ושלושת חבריו של גארט שגרים יחד איתו בדירה וגם משחקים איתו בקבוצת ההוקי של הקולג': לוגן, טאקר ודין.
שלושתם מככבים בספרים הבאים בסדרה.

גארט גרהם, הדמות הראשית הגברית, עשה לי קצת בעיות בתחילת הספר.
הוא הוצג כאתלט המצוי, רודף בנות, מלך הקמפוס ונרקיסיסט רציני (יעידו על כך הציטוטים הרבים מהספר בו הוא מחמיא לעצמו).

היה לי קצת קשה להתחבר אליו אבל במהלך הקריאה, במהלך בניית הקשר המיוחד בינו ובין האנה וככל שהכרתי אותו יותר התאהבתי בו ללא שום צל של ספק.
הוא לגמרי כבש אותי וגרם לי להכתיר אותו ואת האנה כאחד הזוגות המועדפים עליי.
העובדה שהוא מטר תשעים של שרירים מפוסלים ועיניים אפורות שיכולות לגרום לכל אישה להתעלף בהחלט לא הזיקה... 😊

לגארט יש עבר מורכב, הצל של אביו שחקן ההוקי האגדי מרחף מעליו ומלווה אותו בכל משחק. למרות שאבא שלו מצטייר מבחוץ כמסור ואוהב, הדברים לרוב הם לא כפי שהם נראים וזהו עוד אלמנט משמעותי בספר.

האנה וולס (או בכינויה הידוע וולסי) היא הילדה הטובה הטיפוסית אך יש בה חספוס ואדג' שמיוחדים לה. האנה היא זמרת בעלת קול מחונן ועיניים ירוקות חודרות שגורמות לגארט להתבלבל כל פעם שהוא רואה אותה.

בתחילת הקשר של האנה וגארט אפשר להגיד שהוא לגמרי רדף אחריה, היא ממש לא נפלה לזרועותיו כמו שאר הבנות בקמפוס. היא חכמולוגית לא קטנה, מצחיקה, צינית במקומות הנכונים ויודעת לענות לאנשים ולעמוד על שלה. אני מאד אוהבת דמויות נשיות כאלה וכאן זה היה מוצלח במיוחד.

בדף הראשון של הספר יש פרט קטן על העבר שלה ועל רגע מטלטל במיוחד שמלווה אותה ומעיב עליה כל חייה. האירוע הזה נתן לדמות שלה עומק מיוחד, בגרות והתמודדות לא רגילה.
הערכתי והערצתי אותה על הדרך שבה היא התנהלה במהלך כל הספר ובחרה לחיות את חייה ובדומה לגארט, היא כבשה את ליבי גם כן.

במהלך ההכרות של האנה וגארט, השוני שלהם יצר דיאלוגים מאד מצחיקים והכימיה שלהם הייתה מוחשית ולוהטת. הבנייה של הקשר ביניהם הייתה אחת האמיתיות והכנות ביותר שקראתי בספר

מפאת ספויילרים לא ארחיב על הסצנות האינטימיות אבל אני יכולה להגיד לכן שהיו שם כמה קטעים שלא קראתי עדיין באף ספר וגרמו לי לצחוק, להתרגש ולשמוח עם הזוג הזה.

האמון שהם יצרו והדרך שבה גארט התייחס להאנה נגעה בי עמוק וגרמה לי להעריך אותו בצורה בלתי רגילה. הוא התמודד עם כמה דברים לא פשוטים בעצמו והייתה בספר תחושה של הדדיות ורצון שהשני יהיה מאושר ושלו בחייו.

זה הרגיש כאילו האנה וגארט בעצם גדלים ומתבגרים יחד, עוברים את המכשולים שהחיים הציבו להם ומוציאים אחד מהשני את התכונות הכי טובות שיש.
חצי מהספר הייתי עם חיוך דבילי על הפנים ורק אמרתי לעצמי בראש וואו אני מתה על הדמויות האלה.

היו גם כמה דברים קטנים שפחות אהבתי בספר.
אחד מהם היה הקטעים הצפויים והקלישאות שצצו מדי פעם לאורך העלילה. כמו בכל קומדיה רומנטית, היו כמה התפתחויות שצפיתי מראש.

דבר נוסף שהפריע לי בספר היה הנושא של אלכוהול. אני מבינה שהלוקיישן הוא קולג' ואני בהחלט לא באה להטיף לאף אחד אבל היו כמה קטעים ברורים בספר שהראו כי לא ניתן ליהנות במסיבה או במפגש חברתי ללא שתיית כמה משקאות אלכוהוליים. 
רק לאחר שתייה הדמויות החלו "באמת" להשתחרר וליהנות.
  
לסיכום, הספר הזה הוא בהחלט אחד הספרים שהכי נהניתי מהם


הדמויות הוציאו ממני המון רגש, אמפתיה ונכנסו לי ללב. מומלץ מומלץ מומלץ! 

4 כוכבים






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...