יום רביעי, 21 בפברואר 2018

איזי / תמרה וובר


★★★★★
מכירות את זה שאתן מגיעות לספר במקרה, ללא המלצות קודמות, בלי ציפיות, ואז אתן אומרות לעצמכן וואו! איך לא קראתאת הספר הזה קודם?
אז זה בדיוק מה שקרה לי עם הספר איזי / Easy מאת תמרה וובר
הספר שכב אצלי בדיגיטלי במשך תקופה וכל פעם "דילגתי" עליו באלגנטיות מבלי להתעכב.
לאחר אכזבה משני ספרים אחרונים שקראתי (שאחד מהם נטשתי באמצע) ממש התחשק לי משהו שונה, מרענן ולא צפוי.
ותאמינו או לא, שיחקתי אותה בגדול כי קיבלתי את כל מה שרציתי בספר הזה ויותר!
העלילה של הספר מתרחשת בקולג' ומתארת כביכול סיפור מאד פשוט של בחור חתיך אך סנוב בשם קנדי ובחורה מהממת, עדינה ואינטליגנטית בשם ג'קלין שהיו ביחד כמה שנים ולאחר שהוא מחליט להיפרד ממנה על מנת "לבחון" אופציות אחרות, היא שבורה ולאט לאט פוגשת מישהו אחר הרבה (הרבה!) יותר שווה ממנו (לוקאס) 
מה שהפך את הספר הזה לכל כך שונה ומיוחד מבחינתי היו מספר דברים ובראשם עמדה הכתיבה.
הרבה זמן לא נהניתי מכתיבה כל כך קולחת וזורמת בספר. הפרקים כתובים ומאורגנים בצורה עניינית, ברורה ומושכת שגרמה לי לא לרצות להוריד את הספר מהיד.
הסופרת הצליחה להעביר את אווירת הקולג', את הסיטואציות ואת הרגעים בצורה כל כך אמיתית ואותנטית שהרגשתי ממש חלק מהחבורה וחיכיתי בציפייה לראות מה יקרה הלאה.
הדמויות בספר היו מרתקות, עקביות ומלאות באופי וגרמו לי להרגיש שאני ממש נשאבת לסיפור, ממש כמו לראות סרט עם שחקנים ממש טובים.
דמויות המשנה בסיפור (ביניהם ארין, חברתה הטובה של ג'קלין ובנג'י, הידיד ההומו שלה) תרמו לעלילה, השאירו את הפוקוס לדמות הראשית וגרמו לי לצחוק לא פעם ולא פעמיים.
הכימיה בין לוקאס לג'קלין הייתה בלתי ניתנת לספק. לאורך כל הספר היה ביניהם מתח מיני שהתממש רק לקראת הסוף (את הסיבה למה אתן לכן לגלות לבד) ודינמיקה עדינה שגרמה למערכת היחסים ביניהם להבנות בצורה איטית, אמיתית ואמינה, דבר שלי מאד חשוב במהלך הקריאה.
בנוסף לכך, היו כמה הפתעות בספר שלא ציפיתי להן והפכו את חווית הקריאה שלי למהנה ומרגשת עוד יותר.
חשוב לציין שהספר נוגע בנושא מאד כאוב ולא פשוט שלא נתקלתי בו בעבר והוא אונס. אני חושבת שהבחירה של הסופרת לכתוב על הנושא הזה היא לא פחות מאמיצה. יותר מזה, היא הצליחה לשלב אותו בעלילה בצורה כל כך מדוייקת ורגישה שממש גרמה לי להזדהות ולכאוב עם הדמות. היא לא רק כתבה על הצד של הקורבן אלא גם על הסביבה, על החברים של התוקף, האשמה, הדילמה של לדווח או לא ועוד היבטים חשובים נוספים.
ישנו ספר נוסף בשם "שביר" / Breakable מנקודת המבט של לוקאס שטרם קראתי ומספר את הסיפור מהצד שלו.
אני בדרך כלל לא אוהבת לקרוא סיפורים משני הצדדים, מרגישה שזה חוזר על עצמו, אך בגלל שלוקאס היה כל כך שקט ומופנם בספר הזה והיו רגעים שרציתי להבין מה קורה במוח שלו, אני חושבת שאגיע גם אליו לאחר הפסקה קצרה.

לסיכום, אני מאד ממליצה על הספר הזה, בהחלט אחד הטובים והמהנים שיצא לי לקרוא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...