יום חמישי, 28 במרץ 2019

קרנג' 1 – הסיפור שלנו / לזלי ג'ונס



★✩
ז'אנר: דרמה רומנטית אירוטית
חלק מסדרה: כן, ראשון בדואט
קיים בעברית: כן



אני שבורה, אני מרוסקת, אני ממוטטת ונגמר לי האוויר בריאות.
זו הייתה ההרגשה המדוייקת שלי כשסיימתי לקרוא את הספר הראשון בדואט ששמו קרנג'.
כפי שאפשר להבין, זהו לא ספר קל, בכל כך הרבה רמות.

ראו הוזהרתן, זהו ספר לקוראות עם ראש פתוח, שמחפשות את הסיפור הלא קונבציונאלי, שמחפשות מסע ריגשי ונפשי, שמחפשות להרגיש את הדמויות בכל נים בגוף שלהן, שמחפשות לחוות את כל קשת הרגשות האפשרית בזמן הקריאה.
זהו לא ספר לכל אחת, אבל מי שתבחר בו, מי שתקרא אותו, אני מבטיחה לה שהוא ישאר איתה לתקופה ארוכה.
הספר הזה היה רכבת הרים אחת גדולה, ענקית, מסיבית שהפתיעה אותי, לקחה אותי למערבולת מטורפת ולא יכולתי לנחש את העוצמה שתהיה לה עליי.

בזמן האחרון היה לי קשה להתחבר לספרים. הכל הרגיש לי צפוי, לעוס, משעמם ובנאלי. הספר הזה היה משב רוח מרענן. מהרגע שהתחלתי את הקריאה בו, הדמויות נכנסו לי לראש ולנשמה, רציתי לקרוא לקרוא לקרוא ולא יכולתי לעזוב את הספר.

הספר נקרא בשפת המקור, אנגלית אך שני חלקיו תורגמו לעברית ע"י הוצאת בוקטיק.
לקוראות באנגלית, שימו לב שהספר נכתב באנגלית בריטית. כלומר, ישנן הרבה מילים וביטויים מהסלנג הבריטי והסופרת צירפה בהתחלה מילון מונחים להסבר.
אהבתי מאד את הכתיבה והשפה, הן שיקפו בעיניי את הדמויות בצורה נפלאה ונתנו להן את האופי והאווירה המתאימים.

הספר הזה הומלץ לי ע"י לא מספר אנשים ובראשם ורד המדהימה, שגם תמכה בי והחזיקה לי את היד במהלך הקריאה.
לאחר שסיימתי את הספר, קראתי עליו ביקורות חלוקות שנטו לשני צדדי קיצון.
היו את אלה שאהבו, התרסקו והתמוטטו והיו גם את אלה שאמרו שהספר הזה הוא אכזבה אחת גדולה.
אני יכולה להגיד שאני מאלה שהספר לגמרי עשה להן משהו בלב והתחברתי לדמויות מאד, אך הוא לא היה חף מבעיות עליהם אדבר בהמשך.

ג'ורג'יה ריי לייטון ושון מקרת'י נפגשו בפעם הראשונה כאשר היא הייתה בת 11 והוא היה בן 13.
לשניהם היה ברור מהמפגש הראשון שזוהי אהבה של פעם בחיים. אהבה, שתשאב אותך, תכלה אותך ותגרום לך לעשות הכל, אבל הכל, בשביל האדם השני.

“I was eleven years old, but I knew without a shadow of a doubt I was staring into the eyes of the boy I was going to love forever.”

ג'ורג'יה גדלה במשפחה עשירה, מבוססת עם הורים מקסימים ואוהבים ושלושה אחים גדולים ומגוננים.
ג'ורג'יה היא אחת הדמויות שהכי אהבתי לקרוא ולהכיר. אנו פוגשים אותה בגיל צעיר וחווים יחד איתה את האהבה הראשונה, הקנאה, הסבל, הדמעות, הרגעים האינטימיים ורגעי האושר.
היא הייתה אחת הדמויות הפלפליות, השנונות והחצופות ביותר שיצא לי לקרוא עליהן ואהבתי כל שנייה.
לעיתים דמותה הרגישה לי ילדותית ולא הבנתי את מעשיה, אך ייחסתי זאת לדרך ולצורה בה גדלה ולכן זה הסתדר לי עם מי שהיא.

שון מקרת'י נכנס לחייה לאחר שנבחר להיות הסולן הראשי של להקת קרנג', בה חברים אחיה של ג'ורג'יה. מהרגע שהוא פוגש בעיניה הכחולות, הוא מהופנט, מאוהב ומתחיל ביניהם חיזור חמוד של ילדים שמתפתח לאהבה אמיתית וחוצת גבולות.

“There’s no one else. There never was. It’s still only ever you.”

להקת קרנג' בה חברים אחיה של ג'ורג'יה ושון, הופכת להיות אחת הלהקות הכי מצליחות בבריטניה ובעולם ויחד עם ההצלחה מגיעות הבעיות, הנפילות, השבר וההתפכחות.

הספר הזה היה מלא באקשן ולא היה בו רגע של מנוחה ושקט.
ג'ורג'יה ושון ומערכת היחסים שלהם עומדת למבחן יותר מפעם אחת, הגורמים החיצוניים מתערבים ללא הרף אך מעל הכל תמיד בלטה האהבה המטורפת שלהם אחד לשנייה.

"Romeo and Juliet, Bonnie and Clyde, Sandy and Danny, even Baby and Jonny, they can't touch us. They couldn't write our story, what we have there aren't even words invented yet to describe it."

אחד הדברים שמאד הפריעו לי בספר היה השימוש המופרז בסקס, סמים ואלכוהול.
אמנם אנו מדברים על ספר של להקת רוק בשנות ה-80 וה-90 ואני מבינה לחלוטין שזהו חלק מהעניין אבל הספר כלל המון סצנות של שתיית אלכוהול, הסנפת קוקאין ועישון ג'וינטים של ילדים מתחת לגיל המותר.
לטעמי, היה מקום לקצת יותר עידון והפחתת כמות הסצנות המדוברות. לא כל בילוי במועדון צריך להתלוות להסנפת קוקאין ולא כל משבר צריך "להיפתר" באמצעות שתיית אלכוהול מופרזת.

נושא הסקס בספר עבר בעיניי כל גבול, בעיקר לקראת סוף הספר. אמנם היו סצנות סקס לוהטות וטובות שעשו את העבודה אך באיזשהו שלב כבר גילגלתי עיניים מהכמויות ומהתדירות שהיו לגמרי מוגזמות.

לסיכום, ספר מיוחד שישאיר אתכן עם פה פתוח, עם לב כואב ועם רצון קל להרוג את הסופרת, שדרך אגב סיפרה לי שקיבלה כמה מכתבי איומים J

מזל שיש ספר המשך שכבר התחלתי לקרוא...

4 כוכבים







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...