יום חמישי, 22 בפברואר 2018

Scandelous / L.J Shen


★★★✩✩ 
לאחרונה סיימתי את אחת הסדרות הטובות שקראתי בזמן האחרון וזוהי סדרת Sinners of saint של הסופרת ליהי שן.
הספר האחרון בסדרה (מספר 4) נקרא Scandelous והוא הספר שהכי שהכי פחות התחברתי אליו מכולם.
בספר הזה, העלילה פחות זרמה לי ולא דיברה אליי כמו בספרים הקודמים ומערכת היחסים בין הזוג הפעם, אידי וטרנט, הרגישה לי קצת מפוספסת ופחות חזקה מהזוגות האחרים.
יחד עם זאת, היו בהחלט כמה דברים שנהניתי מהם במהלך הקריאה ואני לא חושבת שכדאי לוותר על הספר הזה אם כבר קראתן את כל הסדרה.

את הספר קראתי בשפת המקור, אנגלית

בדומה לנובלה המקדימה ולספר הראשון Vicious, הספר יכול להיקרא כStand Alone, אין כמעט אזכור של הדמויות האחרות והיחסים ביניהם חוץ מקטעים מעטים פה ושם.
הספר מסופר מנקודת מבט כפולה של הגבר ושל האישה ושוב נותן לנו הצצה לעולם של שניהם.

הפעם, אנו פוגשים את טרנט רקסרות', אב חד הורי ללונה בת הארבע, הוא בן 33, חצי לבן וחצי אפרו אמריקאי. אנשים קוראים לו The Mute, "האילם". הוא לא מדבר הרבה אך בהחלט שומר הרבה בפנים.
בדומה לחבריו, הוא חתיך רציני, לוהט, ואיש עסקים מצליח בחברה שלהם FFH.
הסיפור מתרחש לאחר שאדם נוסף, דמות חדשה בשם ג'ורדן ואן דר זי קונה חלק נכבד מהמניות של החברה.
ג'ורדן, מסמן את טרנט כאיום מההתחלה מסיבה שלא ברורה לקוראים ומחפש כיצד להרוס אותו ולפגוע בו.
המצב מתחיל להסתבך כאשר טרנט פוגש את ביתו בת ה – 18(!) של ג'ורדן, אידי ואן דר זי.
אידי היא יפהפייה בלונדינית, גולשת גלים, טובה, דואגת לכולם וטינאג'יירית עם כל הגינונים האופיינים בגיל הזה.
למרות גילה הצעיר ומה שנראה כלפי חוץ, לאידי יש חיים לא קלים, עם אבא מתעלל, רע, קר ומחושב (ג'ורדן) ואמא לא מתפקדת.

דמות נוספת חשובה מאד לעלילה היא ביתו בת הארבע של טרנט, לונה.
לונה, בדומה לאביה, מסתגרת מן העולם החיצון, לא מדברת בכלל, ויש לה מעט מאד אנשים בעולם איתם היא מתקשרת. מצב זה גורם לטרנט ולסובבים אותה עצב ותסכול רב.

לג'ורדן, אביה של אידי, יש קלף מיקוח עליה והוא מאלץ אותה לעשות בשבילו המון דברים רעים כולל למצוא דרך לפגוע בטרנט. למרות שגם אידי וגם טרנט יודעים שהמצב פה הוא לגמרי בלתי אפשרי ומערכת היחסים ביניהם תגרום הרס לסובבים אותם ולעצמם הם לא מצליחים להתרחק ויש ביניהם הרבה משחקי אגו ומתח מיני לוהט.
במהלך הקריאה, היה לי קשה להתחבר לטרנט ואידי. ולא הרגשתי קשר איתם כמו עם הזוגות האחרים.
טרנט הוא דמות מאד סגורה ומופנמת ולאידי היו כמה סודות שהרגישו לי מעורפלים ולא ברורים.
הספר הרגיש לי צפוי בכמה מההתפתחויות בעלילה ונתן לי תחושה כאילו קראתי כבר משהו דומה בעבר.

מה שכן אהבתי זה שאכן הייתה פה הודאה שמערכת היחסים ביניהם מאד בעייתית, גם בעיניי הדמויות עצמם וגם בעיני הסובבים.
יש פה זוג עם פער גילאים גדול מאד ובנוסף גם מעורב (היא לבנה והוא חצי אפרו אמריקאי).
יש התייחסות לכך שמסתכלים עליהם בעין לא יפה, אבל הם בכל זאת החליטו ללכת עם האהבה והתשוקה שלהם.
כמו תמיד, אני אוהבת את האומץ של ליהי לקחת דמויות חלוקות במשנה, לספר את הסיפור שלהן ולתת להן במה.

לסיכום, אם קראתן את כל הסדרה, ממליצה לסיים ולקרוא את ארבעתם אך הספר הזה הוא לא מהמועדפים עליי ולא חובה בעיני.

סקירתי על הספר הראשון בסדרה DEFY (נובלה מקדימה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...