יום ראשון, 4 במרץ 2018

איתנו זה נגמר / קולין הובר




★★★

"Fifteen seconds. That’s all it takes to completely change everything about a person. Fifteen seconds that we’ll never get back."
איך מתחילים לסקור ולדרג ספר כזה?
הספר הזה היה שונה מכל מה שקראתי בעבר. קשה לי להגיד מה הוא מכיל ומה הוא היה בשבילי בגלל שכל מה שאני אגיד לא יתאר את העוצמה מאחורי הסיפור האמיתי של קולין הובר שעליו מבוסס הספר.
אני רק אגיד, כפי שאמרו הרבה בנות וסוקרות לפניי בעבר שהספר הזה הוא אכן חובה לכל אישה. הוא נוגע בנושא כאוב, קשה, קורע לב אבל כל כך חשוב ואמיתי.
It ends with us מתחיל כקומדיה רומנטית טיפוסית לכל דבר. בחורה פוגשת בחור, יש ביניהם קליק וכימיה, הבחור שחקן ולא רוצה קשר רציני ולאחר כמה חודשים טובים הם נפגשים שוב במקריות כאשר אחותו מגיעה לעבוד בחנות הפרחים של הדמות הראשית שלנו, לילי בלום.
במהלך הקריאה אמרתי לעצמי, הא? זו לא קולין הובר שאני מכירה, קולין לא כותבת קומדיות רומנטיות טיפוסיות...
מכיוון שידעתי מביקורות שהספר מכיל הרבה יותר מזה, חיכיתי... חיכיתי להפתעה שתתפוס אותי ותגרום לי להבין למה הספר הזה כל כך מדובר?

אלוהים איך הופתעתי. למרות כל הסימנים המקדימים לא ציפיתי ולא צפיתי את מה שקרה.

בספר הזה יש המון. הוא מכיל סיפור כואב מהעבר, סיפור כואב מההווה, אהבה מסוגים שונים, בכי, דרמה וכל כך הרבה רגש ואינטיליגנציה.
הסופרת בנתה סיפור עמוק, מלא שכבות, טוויסטים, הפתעות התלבטויות ומעל הכל סיפור קשה שנוגע עמוק בנבכי הנשמה והלב.

אני יכולה להגיד בלב שלם שהתאהבתי בלילי, הדמות הנשית הראשית.
לילי היא בחורה צעירה בשנות ה20 המאוחרות, בת יחידה, עם אמא אוהבת ואמיצה כמוהה. לילי הגשימה את חלומה ופתחה את חנות הפרחים שתמיד חלמה עליה.
האישה המדהימה, החזקה והעצמאית הזו עמדה בספר הזה בכל כך הרבה אתגרים והחלטות משנות חיים. לילי נכנסה לי עמוק ללב, גרמה לי לכאוב בכאבה, להתלבט איתה על החלטותיה ולשמוח איתה ברגעים המאושרים.
היא דמות שתישאר עוד הרבה במחשבותיי, היא לימדה אותי המון על שיפוטיות של אנשים, על מצבים מורכבים ויותר מהכל, על כך שלא תמיד הכל שחור או לבן.
מטרת הספר בעיניי הייתה להשכיל את הקוראים על מצבים שאני מקווה שאף אחת מכן לא תצטרך להיתקל בהם ולגרום לקוראים לפתוח את העיניים ולא לשפוט אדם אחר אפילו אם זה נראה הכי קל והכי טריוויאלי בעולם.
בנוסף, כוונתה של הסופרת הייתה לגרום לנו ללמוד מחייה האישיים, להעצים, לרומם ולתת לנשים כוח להתמודד ולצאת ממצבים לא טובים.
לעיתים, היה לי קשה וקורע לב לקרוא את הספר. מהרגע שבו הספר השתנה, אפשר להגיד שהייתי על קוצים וחיכיתי לראות מה יקרה הלאה. היו לי גם הרבה רגעי בכי בספר הזה. בכי על המצב, בכי על לילי ובכי על חוסר האונים והמצב המורכב שאליו היא נקלעה.
הספר הזה לימד גם אותי הרבה ויותר מהכל אקח ממנו את חוסר השיפוטיות שהסופרת ניסתה להנחיל בנו. הוא לגמרי יישאר איתי וזהו לא ספר שאני הולכת לשכוח בקרוב.
הסקירה הזו נכתבה בהמון מחשבה ולא רשמתי יותר פרטים על העלילה והסיפור על מנת לא להרוס ולקלקל לכן.
יחד עם כל מה שכתבתי, היו גם דברים שפחות אהבתי בספר הזה והוא לא היה לגמרי נטול בעיות.
הדבר שהכי הפריע לי היה דווקא האפילוג שנתן תחושה של עתיד "ורוד" מדי וניסה לסגור הכל בצורה מושלמת. מכיוון שהסיפור עצמו היה לגמרי ההפך מכך, הרגשתי שזה טיפה התפספס והייתי רוצה לראות את הספר נסגר בצורה אחרת.
בנוסף, היו כמה דמויות משניות כמו חברתה הטובה של לילי, אליסיה, שסיפורה לא נסגר עד הסוף ולא היה ברור האם ידעה על דברים לפני ובאיזו רמה.  
אשאיר אתכן עם כמה ציטוטים חשובים, מרגשים ונטולי ספויילרים מהספר.


Life is a funny thing. We only get so many years to live it, so we have to do everything we can to make sure those years are as full as they can be. We shouldn’t waste time on things that might happen someday, or maybe even never.”

"Preventing your heart from forgiving someone you love is actually a hell of a lot harder than simply forgiving them."
“It stops here. With me and you. It ends with us.”
This book is different. This was not entertainment for me. It was the most grueling thing I have ever written. At times, I wanted to hit the Delete button. (Colleen Hover).


לסיכום, ספר עוצמתי, לא פשוט ועם מסר ענק.
ספר שישאר איתי לעוד הרבה שנים.
מומלץ מומלץ מומלץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...