יום ראשון, 10 בפברואר 2019

How to Save A Life / Emma Scott





ז'אנר: דרמה רומנטית אירוטית שמשלבת פאראנורמל
חלק מסדרה: כן אבל עומד בפני עצמו
האם קיים בעברית: לא


כמה סיפורי אהבה כבר קראתי בשנתיים האחרונות? יותר ממאה זה בטוח...
כל פעם כשאני מתחילה ספר חדש אני אומרת לעצמי, מה הסופרת תעשה שונה הפעם? איך היא תצליח לחדש בתחום שאני מרגישה שכבר קראתי בו הכל? כיצד מערכת היחסים של הזוג בספר הזה תתעלה על קודמותיה?

המסע שעברתי יחד עם הדמויות בספר הזה בהחלט היה שונה מכל מה שקראתי עד עכשיו.
הסופרת לקחה שני אנשים שבורים, מוכשרים ומנודים מהחברה וחיברה אותם יחד לפאזל מושלם שכלל המון אהבה ורגש.

הזוג הזה, ג'ו ואוון, נכנסו לי עמוק ללב, ריגשו אותי ואפילו גרמו לי להזיל דמעה.
הספר שילב אלמנט עדין של פאראנורמל (תחום המשלב את החוש השישי) שאהבתי מאד, הרגיש אמין והצליח לרתק אותי.

זהו הספר הראשון של אמה סקוט שאני קוראת ונפעמתי מהכתיבה האינטליגנטית והיפהפייה שלה.
בכתיבתה, היא הזכירה לי עוד גאונה ספרותית אחת שנגעה בי מאד, ג'ול אי. אן.

הספר נקרא בשפת המקור אנגלית
אין צפי לתרגום

אוון סלינג'ר, ה"פריק" הבלונדיני, יפה התואר והמסתורי תמיד היה שונה. כילד מאומץ שננטש ע"י אימו בגיל 3, הוא התחיל את חייו בנקודת פתיחה נמוכה.
יום בהיר אחד, כאשר אוון נמצא בבית הספר, החלום שחלם על ירי מתעורר למציאות והוא מוצא את עצמו עובר התמוטטות עצבים באמצע הכיתה.

"Whatever these dreams are, they come back to me in the moment, not before. I don’t wake up with them. They hover just out of sight, until the time comes for me to remember.”

מכיוון שאף אחד לא מאמין לו ומבין מה עובר עליו, הוא נשלח בעל כורחו לבית חולים לחולי נפש למספר חודשים והתדמית הציבורית שלו נמעכת עד עפר.
לאחר שהוא חוזר לבית הספר, הוא אינו אותו ילד שעזב. הוא מסתגר מהעולם, חבריו צוחקים עליו בלי סוף ומוצאים את כל הדרכים בעולם על מנת להשפיל אותו ולגרום לו לנידוי חברתי.

ג'וזפין קלארק, נערה ללא בית וללא משפחה עברה במהלך חייה הקצרים טרגדיה אחר טרגדיה. היא איבדה את אמה בגיל צעיר בנסיבות נוראיות ובנוסף, עברה התעללות בילדותה.
בדומה לאוון, היא מסתירה את עצמה מהעולם וחיה את חייה בבדידות.
לג'ו יש כשרון מיוחד, היא יודעת לכתוב שירים ופואמות יפהפיות. לא פעם במהלך הקריאה נפעמתי מהיכולת של הסופרת גם לכתוב ספר מקסים, גם פואמה מרגשת ועמוקה וגם מכתב אהבה יחיד ומיוחד שגרם לי להזיל דמעה.

There is no greater gift in all the world
Than you to the wreckage that is me…
                                                 
כאשר היא פוגשת באוון בפעם הראשונה, היא מרגישה אליו קשר בלתי מוסבר.

I felt an exhilarating thrill of being in Evan’s space. I felt warm. Warmer than the pool water should have allowed.

לאט לאט, הם מתקרבים, הופכים לחברים טובים ומתאהבים.

אוון וג'ו מוצאים אחד בשני נחמה, קירבה, חום ואהבה ששניהם מעולם לא זכו להרגיש. מערכת היחסים ביניהם נבנתה בצורה נפלאה, עדינה ויפהפייה.

Evan wasn’t taking, he was giving. His kiss gave me those impossible things I’d desperately wanted all my life: tenderness, consideration, reverence.

העלילה של הספר לא הרגישה דומה לשום דבר שקראתי בעבר. היא הייתה מפתיעה ומותחת. הדמויות עברו מסע אישי ופיזי מפרך, מתיש, כואב ומרפא.

החלומות של אוון לקחו אותם למקומות לא צפויים ולדרך מלאה בהפתעות וגילויים.
עד סוף הספר, לא ידעתי מה הולך לקרות וכיצד הוא הולך להסתיים.

הדמיון של הסופרת והעלילה שהיא כתבה הצליחה לגרום לי להתרגש ולהתאהב בדמויות שהיא יצרה. היא נתנה לכל אחת מהן אופי, עומק ואינטיליגנטציה רגשית מפותחת.
שניהם לא היו מלכי הכיתה אך זה בעצם היה הקסם שלהם. אני בטוחה שהרבה בנות יתאהבו בזוג הזה, בדיוק כמו שאני התאהבתי.

הדבר היחיד שהפריע לי הייתה האהבה המוגזמת והמהירה שאוון הרגיש כלפי ג'ו. היה שלב שבו הוא אמר שהוא מוכן למות בשבילה ולמרות שאני יכולה להבין את תחושותיו זה הרגיש לי לעיתים כיותר מדי, מהר מדי.

לסיכום, ספר מלא ברגש, שונה, מותח ומרתק, בדיוק כמו שאני אוהבת.
4.5 כוכבים
“I swear, Jo. I will always come back to you.”


Image result for buy now on amazon

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...