יום חמישי, 21 ביוני 2018

הגיבור שלי / סמנתה יאנג





לספר Hero מאת סמנתה יאנג (סדרת האהבות, הדבר האמיתי היחיד) הגעתי עם ציפיות גבוהות.
מדובר פה בסופרת מוכרת ומהוללת שנהניתי מאד מספריה הקודמים ובנוסף, שמעתי עליו המון המלצות.

מצטערת לאכזב, אבל את הספר נטשתי ב 60% לאחר מאבק ממושך של האם להמשיך או לא להמשיך לקרוא.

כבר בהתחלה, הרגשתי שסיפור המסגרת עליה מושתת הספר לא סוחף אותי והעלילה לא הייתה מספיק חזקה וברורה. לצערי, הבעיה הזו המשיכה לכל אורך הספר. בנוסף, לא הרגשתי שאני קוראת את סמנתה, צורת הכתיבה המוכרת שלה כאילו נעלמה כליל מהספר הזה ולא זיהיתי שום דבר ממנה שאני מכירה מספריה הקודמים.

הרבה פעמים במהלך הקריאה הרגשתי שאני קוראת ספר תבניתי בז'אנר, אותו הסגנון כמו שהייתי קוראת פעם, במתחלה. גבר עשיר עם בעיות עבר ובעיות התחייבות, בחורה שמגיעה לעבוד אצלו, קלישאות המיטה הידועות ("תגמרי בשבילי"... "את שלי"...) ועוד שלל בעיות כאלו ואחרות.

“Say you’re mine. Right here, right now, you’re mine,” he growled.

היום, אני מחפשת משהו אחר, אני מחפשת ספר עם עומק, אמינות, סיפור מסגרת מיוחד ודמויות שיפילו אותי מהרגליים, או בבכי או בצחוק. בספר הזה, לא התקיימו אף אחד מהתנאים האלו.

הספר עתיד להיות מתורגם לעברית בהוצאת קטיפה. קראתי אותו בשפת המקור, אנגלית.
הוא מסופר מנקודת מבט אחת בלבד, של הדמות הנשית הראשית, אלקסה הולנד.

אלקסה, צעירה יפהפייה ומושכת בשנות ה -20 שלה, מסתירה סוד. סוד שאני מודה שלא הצלחתי לרדת לסוף דעתו ובכלל למה הוא נחשב ככזה. ה"סוד" הזה שלה קושר אותה לדמות הגברית הראשית, קיין קארווי.

במפגש הראשון ביניהם, במהלך צילומים למגזין שבו היא עובדת כעוזרת צלמת, היא מנחיתה עליו משום מקום את זהותה, את העובדה שהיא "הולנד" (שם משפחתה) והוא בתגובה גורם לפיטוריה.
באופן "מפתיע", היא איכשהו מגיעה לעבוד אצלו כעוזרת האישית שלו. תפקיד שהוא מתחייב שיגרום לה לשנוא ולתעב אותו.
מפה ואילך, העניינים מתגלגלים בצורה צפויה ובנאלית. הם נקלעים למערכת יחסים מינית לא מחייבת מהצד שלו ורצון שהיא תהיה מחייבת מהצד שלה.

I kissed him back. The truth was, even when he pissed me off I wanted him. And that made me even angrier.

הוא פגע בה כמה עשרות פעמים עד שזה גרם לי להתייאש מהזוג הזה. לצערי, אלקסה היא לא מהדמויות הנשיות שאני נהנית לקרוא. היא אמנם לא הייתה סמרטוט רצפה מוחלט אך הרצון שלה להיות כל דבר שהוא לקיין, היה מוגזם.

I was spending the day with Caine, dressed only in his T-shirt, and he was prioritizing me over work just as he had done last night. Surely that was huge. I bit my lip to contain my giddiness

כמויות סצנות הסקס בספר הזה היו מגוחכות והכמיהה שלהם אחד לשני הרגישה מאולצת וגרמה לי לגלגל עיניים לא פעם ולא פעמיים.

נקודת האור היחידה בספר היא אישה מבוגרת מהממת, מצחיקה ומלאה בסטייל בשם אפי, שכנתו של קיין שמצליחה לחדור את החומות שלו ולשמש לו כמשפחה שלא הייתה לו מעולם.

לסיכום, ספר לא מוצלח עם סיפור מסגרת חלש ודמויות שטוחות ובנאליות.
מסמנתה יאנג ציפיתי ליותר.

2 כוכבים מאכזבים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...