יום חמישי, 11 באפריל 2019

A Steel Heart / איימי נייט



ז'אנר: קומדיה רומנטית משולבת עם דרמה
חלק מסדרה: כן (שני) אך עומד בפני עצמו. לא קראתי את הראשון
קיים בעברית: עתיד לצאת לאור בהוצאת אדל


הספר הזה היה מושלם! כן כן, קראתן טוב, אמרתי את המילה מושלם על ספר.
תאמינו לי, גם לי קשה לקלוט את זה :)

אז מה היה בו, בספר הזה, שהפך אותו לכל כך מושלם?

גיבורה אחת מצחיקה, שובבה, כיפית, שנונה ועם הלב הכי גדול שיש.
גיבור אחד שבור, כועס, עצבני וחתיך למות שמתמודד עם פוסט טראומה לאחר שירותו הצבאי.
ומערכת יחסים שנבנתה לאט לאט, במינון הנכון, עם המון רגעים אמיתיים, כובשים ומרגשים שגרמו ללב שלי להתכווץ ולנשמה שלי לפרוח.

הספר הזה לא הכיל עלילה מקורית במיוחד או משהו שקרה שהפיל אותי מהרגליים. הוא פשוט היה טוב בזכות הדמויות המקסימות והאמיתיות שלו, הכתיבה המצויינת והעלילה שסחפה אותי מהרגע הראשון שהתחלתי לקרוא.
זהו אחד הספרים המוצלחים ביותר שקראתי לאחרונה ואין מאושרת ממני שהוא נפל לידיים שלי בזכות המלצה של חברה מהממת.

זהו הספר הראשון של הסופרת איימי נייט שאני קוראת והוא נקרא בשפת המקור, אנגלית.

מירנדה (מיי) ג'ייקובס היא אדמונית סוערת, מתוקה, מצחיקה ורומנטיקנית מלידה.

And, no, I didn’t put on any pants. If you came to my apartment before ten in the morning it was an enter at your own risk situation.

היא עורכת ספרי רומנטיקה לפרנסתה וכל חייה היא כותבת רשימות שמרגיעות אותה ועוזרות לה להתרכז. אחת הרשימות הבולטות שלה היא רשימת "האחד" The One, שמכילה את התכונות והתיאור של הבחור המושלם, אותו בחור שיגרום לה להתאהב מעל הראש ואיתו היא תרצה לחיות לנצח.

“Truly. Madly. Deeply. That’s what I want.”

מירנדה הייתה כל כך שונה מתבנית הנשים הטיפוסיות בז'אנר. היא מלאה ועסיסית, אוהבת לאכול ג'אנק פוד ודונאטס והיו לה שורות בספר שפשוט קרעו אותי מצחוק.

What in the H E double hockey sticks was happening?

מה שאהבתי במיוחד זה שבמהלך כל הספר, היא לא ניסתה להשתנות בשביל אף אחד ובנוסף, אף אחד לא ניסה לשנות אותה. היא הייתה מדהימה, מיוחדת, מצליחה ומהממת בזכות עצמה.

..I liked me. And I still thought I was pretty dang good-looking even though, yes, I was carrying an extra fifteen pounds.

דלת מול מירנדה גר בחור חתיך, גדול ושרירי עם מבט זועף על הפנים שמלווה אותו בכל שעות היממה.

Holy cannoli, I loved that jaw. And that scowl.

מירנדה, כיאה לשובבה שהיא, מבלה כל יום בתצפיות עליו ומדמיינת את הדברים שהייתה עושה לו, אם רק היה שלה....

הולדן סטיל, הוא התגלמות הגיבור המיוסר והBook Boyfriend  המושלם. לאחר שנפצע בשירותו הצבאי ואיבד את אחד מחבריו הטובים ביותר, הוא הסתגר מן העולם ומבלה את זמנו פשוט בלהתקיים. כמו מירנדה, הוא חובב קריאת ספרי רומנטיקה ומתחת לחזות החיצונית הקשוחה שלו, מסתתר גבר רומנטיקן, עדין ומקסים שרק מחכה שיאהבו ויחבקו אותו כמו שמגיע לו.

מירנדה לוקחת על עצמה להוציא את הולדן ממצב הרוח הרע שהוא נמצא בו ולגרום לו לחייך. היא הופכת להיות אחת מחברותיו הטובות ביותר והכתף שהוא יכול להישען עליה בזמנים קשים. 
עם הזמן נוצרת ביניהם חברות עמוקה שמתפתחת למערכת יחסים מלאת תשוקה, כיף ואהבה גדולה.

we’re best friends, Hold. I’ll always fight for you. Even when you won’t fight for yourself.”

הספר הזה נגע מבחינתי בכל הנקודות הכי נכונות. הקריאה בו זרמה, הוא היה כיפי, מצחיק, מרגש, מיוחד והכי הכי אותנטי ואמיתי. התחברתי לכאב של הולדן, התחברתי לדמות של מירנדה ופשוט נהניתי לקרוא עליהם יחד.
אפילו הדרמה ונקודת השבר בספר הרגישה כמו דבר שיכול לקרות בחיים האמיתיים והדרך שבה הסופרת טיפלה בנושא הייתה מצויינת.

It was our story. Just like Holden said, it was epic. It hurt. But it was ours.

לסיכום, אם עוד לא הבנתן עד כה, אני ממש ממליצה לכן לקרוא את הספר הזה.
תתכוננו לכיף אחד גדול ולאהבה שתישפך לכן מהאוזניים.

5 כוכבים

תגובה 1:

קצת עלי

שלום לקוראות וקוראי הבלוג , תודה שנכנסתם לבלוג סקירות הספרים שלי ומקווה שתהנו מהכתיבה והביקורות . שמי דפי קרייזל, מחיפה, נשואה ו...